Darmowe próbki
Bezpieczeństwo i zaufanie
Gwarancja zwrotu
Dostawa w ciągu 3-5 dni
Historia del Perfume
Słowo “perfum” lub “perfumy” pochodzi od łacińskiego “per” i “fumare”, co oznacza wytwarzanie dymu, odnosząc się do substancji aromatycznych, które wydzielały dym podczas spalania, stosowanych do aromatyzowania. Aktualnie słowo “perfume” odnosi się do aromatycznego płynu, który używa kobieta lub mężczyzna, aby uwalniać przyjemną woń.

Ramón Planas i Buera mają Muzeum Perfum w Barcelonie gdzie znajdziemy wśród jego wspaniałej kolekcji ogromną różnorodność perfum męskich i damskich. Wspiera teorię, że “wszystko rozpoczęło się w prehistroii, dnia w którym jeden z ludzi pierwotnych rozpalił ognisko, by ogrzać się lub odstraszyć drapieżniki, które mogłby go śledzić i przez czysty przypadek, podpalił jakieś gałęzie czy żywicę drzewa i te rozpoczęły uwalniać przyjemną woń, zapach ten nie do opisania, którego nikt nigdy wcześniej nie poczuł. Być może fakt tego miłego odkrycia i to że dym unosił się ku niebu, spowodował iż pomyśleli użyć go jako ofiarę dla bóstw”.

Sztuka wytwarzania perfum narodziła się w Egipcie, rozwinięta później przez Arabów i Rzymian. W Europie, wszystko rozpoczęło sie w renesansie, szczególnie we Francji, w połowie XIV wieku. Tam uprawiano kwiaty do wytwarzania perfum. Dlatego stała się ona imperium perfum. Z biegiem czasu, powstają pierwsze, niewielkie laboratoria gdzie zajmowano się wytwarzaniem i sprzedażą własnych prepartów aromatycznych. Jednakże preparaty aromatyczne były wytwarzane wyłącznie dla własnych klientów, dostosowane do ich upodobań i życzeń.

Z czasem użycie wód zapachowych rozprzestrzeniło się, szczególnie na dworze królów Francji, Luis XIV i Luis XV, wykorzystywali oni intensywnie esencje zapachowe. Historia mówi, że byli oni zmuszeni ukrywać brak higieny i nieprzyjemne zapachy tamtej epoki. Podczas rewolucji francuskiej rynek perfumeryjny przeszedł okres stagnacji. Jednakże, gilotyna w tych czasach spowodowała toczenie się sperfumowanych głów szlacheckich, dając nazwę nowego zapachu o nazwie “Gilotyna”.

Naturalnie, z wezwaniem na tron Napoleona rozpoczęła się ekspansja perfum. W tym momencie rynek perfumeryjny przekształcał się w ogromny przemysł, zapewniając miejsca pracy i tym samym pieniądze. W tym momencie, ważne były już nie tylko zapach, ale też należało wziąć pod uwagę flakon, opakowanie i reklamę. Jeśli chodzi o Hiszpanię, na jej południu, rękawicznicy byli pionierami, sprzedawali flakony razem z perfumowanymi rękawiczkami.

W stosunku do kosmetyków, Grecy byli odpowiedzialni za wprowadzenie swoich przyzwyczajeń od Bliskiego Wschodu po Hiszpanię. Pierwszymi fryzjerami i wytwórcami perfum byli Grecy, którzy osiedlili się w Rzymie w okresie Republiki. Najważniejszą rolą Greków było stosowanie sztuki, która posiedli w tworzeniu flakonów ceramicznych do przechowywania w nich perfum, do dziś trudna do zrównania.

Zaprojektowali siedem różnych flakonów, dekorowanych wizerunkami mitologicznych zwierząt, figurami geometrycznymi i scenami z ceremonii. Z drugiej strony, chrześcijaństwo zacofało użycie perfum i kosmetyków gdyż uważali, że były one “podstępem diabła używanym przez kobiety do uwodzenia mężczyzn”.
Dziś, w XXI wieku, rynek ma inne potrzeby. Wcześniej znawcy zapachów “nosy”, wyznaczali tendencje, teraz to oni zajmują się działem marketingu. Aktualnie, perfumeria rozrasta się w szalonym tempie. Pojawia się coraz więcej marek perfum i kosmetyków i nie ma miejsca dla wszystkich. Razem z perfumeriami on-line pojawiła się nowa forma biznesu w sektorze, ktory powoduje euforię wśród konsumentów o wysokim poziomie społeczno-ekonomicznym. Nazywano to “niszą perfumeryjną”, gdzie można znaleźć najbardziej ekskluzywne marki i te które nie są dystrybuowane w tradycyjnych perfumeriach.

W Perfume’s Club odnajdziesz niektóre z tych marek za najlepszą cenę.

Ważne jest by pamiętać, że perfumowanie się nie jest obowiązkowe, ale nie ma wątpliwości, że perfumy wzmacniają osobowość jednostki, jak niewidzialny suplement, który oddziaływuje na zmysły i emocje. Czasami tylko po zapachu można rozpoznać osoby, osiągając przesłanie różnych uczuć i myśli.

Rodzaje perfum
Różne rodzaje perfum zależą od ich intesywności aromatycznej:

Perfume: jest to forma najbardziej skoncentrowana, zawiera 15-40% esencji aromatycznej. Mieszana z alkoholem wysokoprocentowym. Zwykle, ma aromat bardzo intensywny o trwałości około 7 godzin.
Eau de Perfume: znana jako EDP, zawiera stężenie 15%. Jej trwałość to około 4 do 6 godzin.
Eau de Toilette: znana jako EDT lub woda toaletowa, zawiera stężenie 7-15 %. To najlżejsza wersja wśród perfum, idealna do stosowania przy nieformalnych okazjach. Eksperci zalecają stosować ją na ubrania i nie na skórę. Jej trwałość to około 3 do 5 godzin.
Eau de Cologne: znana jako EDC, zawiera stężenie 3-6% ale z aromatami cytrusowymi. je trwałość to około 3 godzin.
Splash perfume: znana jako EDS, zawiera stężenie 1%.
Anegdoty
Cesarz Neron, kiedy organizował bankiety i zapraszał najbardziej prestiżowych przyjaciół, zarządzał by z sufitu spadały tysiące różnych płatków i egzotycznych kwiatów. Jendocześnie nakazywał by wypuścić ptaki, których skrzydła skapane były w perfumach, aby w ten sposób zapach rozprzestrzeniał się po całej sali.

Rzymskie damy miały bardzo osobisty sposób perfumowania się, jako że napełniały usta swych niewolnic perfumami, by te rozpylały je na ich twarzy i ciele.

Gdy znaleziono grób faraona Tutanchamona odkryto, że był otoczony przez ponad trzy tysiące pojemników z zapachami, które nadal utrzymywały swój zapach, mimo że zostały zagrzebane przez ponad 30 wieków.

Teksty historyczne twierdzą, że zapach ciała Aleksandra Wielkiego był tak przyjemny i silny, że był w stanie perfumować wszystkie miejsca, do których wchodził.

Marilyn Monroe, kiedy potwierdziła że przed pójściem spać perfumowała się dwoma kroplami Chanel Nº 5, sprzedaż perfum wzrosła do przesadnych poziomów.

Patrick Süskind narrator noweli “Perfum” jest bardzo dokładny przy opisie wszystkich szczegółów i charakteryzuje bohaterów nawet po ich zapachach: według tego czy są nieprzyjemne lub nie, należą do bohatera miłego lub nie; w jakiś sposób zapach definiuje charakter, pokrywa się z postacią.
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA I WYGRAJ 20zl* ZA DARMO!
Download App App Store Google Play
© Perfumesclub.com 2009 - 2024 | Wszelkie prawa zastrzeżone | NIP ESB57818197 Marka zarejestrowana przez Beauty Luxe Distributions SLU | Baleary |
ZADZWONIMY DO CIEBIE BEZPŁATNIE
Teraz możesz złożyć zamówienie telefonicznie